5 motive pentru a face mai mult sport

fitness
Suntem cu totii constienti ca activitatea fizica si sportul sunt foarte importante pentru starea generala de sanatate. Totusi, de multe ori exista o mare diferenta intre ceea ce stim ca trebuie sa facem si ceea ce facem. Astfel, adoptarea unui stil de viata sanatos cu un program regulat de exercitii fizice se poate dovedi uneori o adevarata provocare.

Miscarea pentru sanatate poate fi impartita in doua categorii: exercitiile fizice si activitatile pe care le facem in viata de zi cu zi. Orice tip de miscare am face, ea nu poate fi decat buna, fie ca vorbim despre plimbari, mers pe bicicleta, urcatul scarilor sau orice altceva. Iata cinci motive pentru a va motiva sa faceti mai multa miscare:

  1. Creste imunitatea organismului. Puterea de a lupta cu infectiile scade odata cu inaintarea in varsta, dar studiile arata ca oamenii varstnici care fac sase ore de miscare moderata in fiecare saptamana isi intaresc sistemul imunitar.
  2. Protejeaza impotriva bolii Parkinson. Un studiu facut la Universitatea Harvard pe 48.000 de barbati arata ca cei care erau activi din punct de vedere fizic aveau cu 50% mai putine sanse sa dezvolte boala Parkinson decat cei mai putin activi. Persoanele care au fost active in tinerete prezentau un risc cu 60% mai mic.
  3. Scade riscul imbolnavirii prostatei. Savantii de la Universitatea Harvard au ajuns la concluzia ca barbatii care aveau peste 65 de ani si faceau cel putin trei ore de sport pe saptamana alergand, inotand sau mergand cu bicicleta prezentau un risc cu 70% mai mic de a fi diagnosticati cu cancer de prostata.
  4. Poate lupta impotriva bolii Alzheimer. O cercetare realizata in Honolulu a aratat ca barbatii care se plimbau pe distante mai mici de 400 de metri pe zi prezentau un risc de doua ori mai mare de a se imbolnavi de dementa la batranete.
  5. Poate avea o influenta mai mare asupra sanatatii inimii decat asupra obezitatii. Americanii au facut un studiu pe un esantion de 936 femei care sufereau de angina sau erau suspecte ca aveau arterele inimii ingustate. Rezultatul a fost ca, spre deosebire de cele supraponderale, acestea nu au avut o mai mare probabilitate de a fi diagnosticate cu o afectiune cardiaca; in schimb, cele care faceau prea putina activitate fizica prezentau acest risc.

Un alt studiu recent, tot al cercetatorilor americani, a oferit noi informatii despre riscurile la care sunt supuse persoanele care duc o viata preponderent sedentara. Un studiu prezentat in Jurnalul American de Cardiologie, a urmarit legatura dintre sanatate si timpul total pe care un om il petrece stand pe scaun, de-a lungul mai multor ani, fie ca este vorba despre munca la birou, uitatul la televizor sau lucratul la calculator. S-a demonstrat ca persoanele care stau mai mult pe scaun au un risc mult mai mare de a dezvolta boli de inima severe.

Ce este mai fascinant, insa, este ca acest fapt oricum se intampla, chiar daca cei in cauza faceau exercitii fizice. Cu alte cuvinte, cei ce stau mai mult pe scaun, au un risc mai mare de a muri de o boala de inima.

Ce inseamna acest lucru? Sa presupunem ca tu, dupa ce citesti acest articol, intri in primul magazin de biciclete gasit si te decizi sa pedalezi cel putin 30 de minute zilnic, timp de 5 zile pe saptamana – o cantitate buna de exercitii, dupa standardele oricui. Apoi, te decizi sa petreci cea mai mare parte a unei zile in picioare. O alta persoana, insa, desi are aceleasi obiceiuri in ceea ce priveste bicicleta, sta cate o jumatate de zi in fata calculatorului. Riscul de a contracta o boala de inima, in urmatorii ani, devine, astfel, minim pentru tine, in timp ce, pentru cealalta persoana, el creste exponential.

Este un fapt cunoscut ca ar trebui sa fim activi cel putin o parte din zi. Insa aceasta noua informatie data de studiul american ne spune ca ar trebui sa nu fim sedentari nici in cealalta parte a zilei. Asadar, ce e de facut?

Chiar daca nu ajungeti la sala de gimnastica, exista si alte moduri de a face miscare. Puteti incepe primele exercitii chiar la biroul dumneavoastra. Daca ai o slujba la birou, ia pauze dese si plimba-te prin incapere. Atunci cand vorbesti la telefon, de exemplu, nu sta asezat. Daca trebuie sa te intalnesti cu cineva, roaga-l sa faceti o plimbare impreuna, daca acest lucru este posibil. In fiecare weekend, iesi din casa si fa o plimbare cu bicicleta, in loc sa lenevesti in fotoliu, sau intreprinde activitati care necesita statul in picioare, cat mai mult posibil.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s